بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از ورزشگاه پارس شیراز
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال 97 پیش بینی کرده ایم که از منابع مختلف حدود 110 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری کنیم.
به گزارش ایرنا محمد باقر نوبخت، عصر پنجشنبه در نخستین روز سفر خود به استان فارس، در آیین بهره برداری از ایستگاه رازی مترو شیراز، افرود: برای تامین اعتبار یاد شده از محل منابع عمومی، مشارکت صندوق توسعه ملی، مشارکت بخش خصوصی و بانک ها استفاده می شود.
وی، با اشاره به تنظیم بودجه سال 1397 افزود: لایحه این بودجه روز پانزدهم آذرماه جاری در نشست فوق العاده دولت به تصویب هیات دولت رسید و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی (یکشنبه) تقدیم مجلس خواهد شد.
نوبخت، با اشاره به وجود حدود 400 تا 500 هزار میلیارد تومان طرح ناتمام و در دست اجرا در کشور، بیان داشت: با توجه به محدود بودن بودجه، راهی نداریم جز اینکه با اولویت بندی کار کنیم و به جای اینکه از منابع محدود خود قطره چکانی به همه طرح ها پول تزریق کنیم، منابع را صرف طرح های اولویت دار می کنیم.
او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، اولویت های کشور برای پنج سال آینده تعیین شده که یکی از اولویت ها حمل و نقل عمومی و ریلی است، بنابراین پروژه قطار شهری شیراز که امروز از سوی مسئولان استان فارس و شهر شیراز بر تکمیل آن تاکید شد از جمله این اولویت ها خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت هم از محل تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) و هم پرداخت سهم خود برای اجرای این پروژه همکاری خواهد داشت.
نوبخت، در مورد ورزشگاه پارس (میانرود) شیراز هم گفت: سال 95 بخش عمده این ورزشگاه که یک مجموعه ملی و فرا منطقه ای است اجرا شد و امروز بخش کوچکی از آن باقی مانده که تامین اعتبار تکمیل این پروژه نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه استان فارس دنبال خواهد شد.
ایستگاه رازی قطار شهری شیراز با زیربنای پنج هزار و 500 متر و 470 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد