خرید کالای تولید داخل موجب رونق اقتصاد کشور و اشتغال زایی است
مصطفی مدبر در گفت و گو با ایرنا درباره ضرورت استفاده از تولیدات داخلی،گفت: خوشبختانه سطح کیفی محصولات تولید داخل طی سالیان گذشته رشد خوبی داشته است و هر روز بر کیفیت این محصولات متناسب با استانداردهای بین المللی افزوده می شود تا جایی که برخی تولیدات از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده و با مشابه خارجی خود رقابت می کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص تحقق و عملیاتی شدن موضوع اقتصاد مقاومتی، پویش خبری خرید کالای با کیفیت ایرانی را در دستور کار خود قرار داده که این اقدام به منظور حمایت از قشر تولید کننده، افزایش توانمندی صنایع داخلی و همچنین کیفیت بخشی به تولید صورت گرفته است.
مدبر اظهارداشت: استفاده از کالای داخلی از سوی مردم بدون تردید موجب رونق تولید می شود و امروز که اقتصاد ورزش یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی در جهان شناخته می شود، کالاهای ورزشی ایران هم در این رهگذر می تواند در بازار داخل و خارج حرفی برای گفتن داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه به کالاهای مورد استفاده مردم به صورت مستقیم و غیر مسقیم اشاره کرد و گفت: کالاهایی که مردم به طورمستقیم استفاده می کنند مانند کفش یا لوازم ورزشی و کالاهای غیرمستقیم هم مانند ساخت ورزشگاه ها و نصب وسایل و تجهیزات مورد نیاز اماکن ورزشی است که این شرکت در بخش ساخت مجموعه های ورزشی از تولیدات با کیفیت داخلی خریداری و استفاده می کند.
مدبر تاکید کرد: وقتی محصولات با کیفیت در داخل تولید می شود ما به هیچ عنوان سراغ تولیدات خارجی نمی رویم مگر در مواقعی که آن محصول در داخل امکان تولید نداشته باشد مانند کابل پیست های اسکی که تنها دو کشور تولید کننده آن هستند.
این مدیر ورزشی کشور معتقد است که با حمایت از تولیدات داخلی، کارگر ایرانی شاغل می شود، اقتصاد کشور پویا تر شده و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی تقویت خواهد شد و از جهتی دیگر کشور از وابستگی به خارج مصون خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه اضافه کرد: علاوه بر این موارد، استفاده از کالای ایرانی در افزایش سرانه ملی تاثیرگذار خواهد بود به ویژه در صنعت ورزش که می تواند جایگاه مهمی را کسب کرده و نقش مهم خود را در امنیت ملی پررنگ تر ایفا کند.
مدبر گفت: وقتی کشوری وابسته به جایی نباشد و با خودکفا شدن از تولیدات خود استفاده کند،در جهان نه تنها حرفی برای گفتن خواهد داشت بلکه به ارتقا جایگاه کشور منجر می شود.
وی تاکید کرد: همه ما باید این همت را بکار گیریم تا با استفاده از تولیدات داخلی به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم . هرچند کیفیت برخی کالاها پایین است اما اگر خریداری شده و به تولید کننده گفته شود که کیفیت خود را ارتقا دهد، بدون تردید این نه تنها به انگیزه تولیدکننده کمک می کند بلکه مصرف کننده ها نیز به خرید بیشتر کالاهای ایران تشویق می شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه درباره استفاده از کالاهای ورزشی تولید داخل توضیح داد: این شرکت در بخش اماکن ورزشی از چمن مصنوعی و طبیعی تولید داخل استفاده می کند و حتی بر اساس استاندارد های تعیین شده، کیفیت این محصولات هر روز بهتر شده وحتی درعرصه جهانی هم قابل رقابت است.
مدبر در عین حال یادآور شد: متاسفانه این فرهنگ نادرست در کشور ما به ویژه در بین ورزشکاران تقویت شده که از محصولات داخلی کمتر استفاده می کنند و بیشتر به محصولات برند خارجی روی خوش نشان می دهند البته آنها می گویند که کالاهای مورد نظر داخلی، کیفیت خوبی ندارد اما باید شرایط را به سمتی برد تا تولیدکنندگان کشور کالاهای خود را کیفیتی تر کنند.
این مدیر ورزشی البته شماری از محصولات داخلی را قابل رقابت با محصولات خارجی دانست و گفت: کیفیت برخی از کالاهایی که از خارج خریداری می شود معلوم نیست زیرا برخی کالاهای خارجی با کیفیت دست دوم و چندم تولید می شود و به دلیل اینکه قابل نظارت نبوده از شرایط مطلوبی بهره مند نیستند .بنابراین اگر در داخل تولید شود قابل نظارت و کنترل است.
مدیرعامل شرکت توسعه اضافه کرد: صرف اینکه کالای ورزشی محصول خارجی است، نمی تواند مفید باشد اما متاسفانه این فرهنگ اشتباه در برخی افراد و مصرف کننده ها وجود دارد.
به اعتقاد مدبر، این فرهنگ غلط را با دو رویکرد ''''تقویت و استاندارد سازی تولیدات داخلی'''' و ''''فرهنگ سازی بین مردم به ویژه ورزشکاران'''' اصلاح کرد تا محصول مرغوب در کشور تولید و از سوی مردم نیز حمایت شود.
وی خاطر نشان کرد: اکثر محصولات داخلی بویژه در ورزش مانند صندلی ورزشگاه ها، اسکوربرد، کف پوش ها و ... از کیفیت و استاندارد خوبی برخوردارند و برخی با کمی تلاش می تواند کالاهای خود را به سطح کیفی تری ارتقا دهند.
مدبر در پایان گفت: شاید حلقه مفقوده در تولیدات داخلی و عرضه آن به مصرف کننده ها، «بازاریاب ها» باشد که می توانند پلی بین مصرف کننده و تولید کننده باشند. این حلقه رابط می تواند به تولید کننده اطلاع دهد که مصرف کننده به چه کالاهایی نیازدارد تا با کیفیت عالی تولید و به بازار عرضه شده و از این طریق موجب رونق اقتصادی کشور شود.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد