مهدي تاج: حال فوتبال ما اين روزها بسيار خوب است
رييس فدراسيون فوتبال در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان سال گذشته را سالي بي نظير براي فوتبال كشور دانست و گفت: ما در رشته فوتسال و فوتبال ساحلي به سومي جام جهاني رسيديم كه هرگز سابقه نداشته است. همچنين دو تورنمنت بين المللي را در بوشهر و يزد ميزباني كرديم كه اتفاق بسيار مهمي بوده است.

مهدي تاج سپس به موفقيت رده هاي سني مختلف فوتبال اشاره كرد و گفت: در رده جوانان و نوجوانان به جام جهاني رسيديم و در بزرگسالان هم براي اولين بار در آستانه دو بار صعود پشت سر هم به جام جهاني هستيم كه اميدواريم اين اتفاق روز 22 خرداد رقم بخورد. دستور و تاكيد وزير ورزش و جوانان اين است كه در روز 22 خرداد از كليه دست اندركاران، زحمت كشان و روساي قبلي فدراسيون فوتبال كه پايه گذار اين فرايند بودند دعوت و از آنان تجليل شود.

تاج در مورد اعزام ها و اردوهاي مختلف تيم هاي ملي توضيح داد: ديروز چند اعزام مختلف داشتيم. تيم نوجوانان به چين و جوانان به كره جنوبي اعزام شد و بانوان ما هم براي كسب آمادگي بيشتر به روسيه مي روند. تيم ملي بزرگسالان هم به تورنمنت اتريش اعزام ميشود تا با آمادگي مضاعف به ادامه رقابت هايش بپردازد.

تاج در پاسخ به اين سوال كه هزينه اين اردوها از كجا تامين ميشود گفت: براي تامين هزينه ها دو منبع اصلي داريم. اخيرا كمك 5 ميليارد توماني دولت به ما بسيار گره گشا بوده و قبلا هم 5 ميليارد ديگر از دولت به ما تزريق شده بود كه جاي تشكر دارد. اما غير از اين كمك هاي فيفا و اسپانسرهاي تيم ملي هم بخشي از هزينه هاي ما را تامين ميكنند.

تاج گفت ما به دنبال ميزباني مسابقات فوتسال قهرماني آسيا هستيم و در اين خصوص مشغول رايزني و مذاكره با ژاپني ها هستيم كه به نفع ما كنار بروند. براي اين اتفاق مهم دستگاه ارشد ديپلماسي كشور همكاري و كمك قابل توجهي به ما ميكند.

رييس فدراسيون فوتبال در باره جلسه امروزش با وزير ورزش و جوانان گفت: گزارشي از مسابقات جهاني مختلف، كنگره فيفا و AFC به ايشان داده شد. بسيار خوشحالم كه در كليپ چند دقيقه اي فيفا در اين كنگره كه مربوط به تمام دنيا بود ما سهم مناسبي داشتيم. هم سومي فوتسال ايران در جام جهاني و هم موفقيت بانوان ما در آسيا در اين كليپ نمايش داده شد كه نشان از شرايط مطلوب ما در حوزه جهاني دارد. همچنين احمدرضا براتي و وثوق احمدي صاحب دو كرسي مهم در بخش حقوقي و تعيين وضعيت فيفا شده اند كه موفقيت بسيار مهمي براي ما است.

تاج افزود: شعار رييس فيفا "اينفانتينو" اين است كه فوتبال هميشه اولين است و ما هم به دنبال آن هستيم. تاكيد جدي وزير ورزش و جوانان مبارزه با فساد و بازيكن سالاري در فوتبال و همچنين تعيين تكليف پرونده هاي باز ما در فيفا است. ما نميگوييم كه هيچ پرونده اي نبايد در فيفا داشته باشيم اما آنهايي كه حكم برايش صادر شده و محكوم به پرداخت هستيم بايد هرچه سريعتر تعيين تكليف شود. به زودي جلسه اي با حضور وزير ورزش و معاونان ايشان در مورد آينده ليگ، باشگاه هاي كم توان از نظر مالي، وضعيت داوري، حق پخش تلويزيوني و ساير موارد خواهيم داشت.

رييس فدراسيون فوتبال در پايان در مورد حضور خانواده ها و بانوان در ورزشگاه ها گفت: طبق گزارش "اينفانتينو" 51% جمعيت دنيا بانوان هستند و بايد تلاش و برنامه ريزي براي اين قشر عظيم داشته باشيم كه ما با برنامه ريزى در اين خصوص حتي به قهرماني فوتسال بانوان آسيا هم رسيديم. الان بستر لازم براي حضور خانواده ها در ورزشگاه هاي فوتبال ما وجود ندارد اما كارگروهى در وزارت ورزش و جوانان تشكيل شده و با نظر مقام عالي وزارت بايد به سمتي برويم كه با تلاش مضاعف به زودي و در آينده نزديك اين بستر فراهم شود و خانواده ها هم امكان حضور در ورزشگاه هاي كشور را داشته باشند.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد