پاسخ مدیرشرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به شایعات درمورد استحکام ورزشگاه آزادی
به گزارش ایرنا، مصطفی مدبر روز شنبه 23 بهمن ماه در آستانه برگزاری شهرآورد 84 در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص مقاوم سازی ورزشگاه آزادی تهران افزود:‌ سازه ورزشگاه آزادی هیچگونه مشکلی در برابر نشست ندارد و تاکنون کوچکترین لرزشی بین سازه های کاسه این ورزشگاه ایجاد نشده است و سازه این ورزشگاه قدیمی کشور کاملا پایدار است.
مدبر خاطرنشان کرد:‌امروز نیز در نشستی که با کارشنان فنی در این خصوص داشتیم بار دیگر تمام مشکلات و مسایل مربوط به کاسه ورزشگاه آزادی تهران بررسی شد.
وی در عین حال با بیان اینکه حادثه تاسف بار پلاسکو برای همه ما زنگ خطر بوده است،تاکید کرد:باید به طور مرتب نظارت و بررسی ضروری برای افزایش ایمنی ورزشگاه ها را در نظر داشته باشیم و با توجه به حضور گسترده مردم در این ورزشگاه، باید این مراقبت چند برابر شود.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در عین حال افزود: با وجود اینکه سازه ورزشگاه آزادی بتنی بوده و مشکلی از نظر نشست ندارد اما این سازه باید به روز رسانی شود که شرکت توسعه و نگهداری عملیات به روز رسانی آن را از مدت ها قبل آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این سازه درواقع دچار بیماری است و برای درمان آن باید کارهای بازسازی ؛‌مرمت ،‌بهسازی و مقاوم سازی را به طور همزمان انجام دهیم تا مشکلات احتمالی این ورزشگاه مرتفع شود.
مدبر اضافه کرد: در از سال ها قبل یعنی از سال 63 تاکنون در مقاطع مختلف کارشناسی های فنی و همه جانبه ای درخصوص این ورزشگاه صورت گرفته است و این بررسی ها در قالب 300 کتاب گزارش شده است که خوشبختانه بسیار دقیق بوده و در آن معایب ورزشگاه جمع بندی و اعلام شده است .
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی،گفت:‌ با توجه به بررسی های فنی در بخش سازه، باید کار به روز رسانی را در جهت رفع معایب دنبال کنیم اما هیچ نگرانی از بابت ناپایداری و ریزش ورزشگاه وجود ندارد و امیدواریم با تامین منابع عملیات مقاوم سازی را دنبال کرده و این ورزشگاه تا 50 سال آینده بدون دغدغه مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته مدبر ‌تنها ایرادی که موجب نگرانی است،احتمال لرزش کاسه ورزشگاه برابر حوادث طبیعی مانند زلزله است در غیر این صورت این ورزشگاه در حالت طبیعی و عادی مشکلی ندارد.
مدبر تاکید کرد :‌با توجه به اشتیاق فراوان هواداران فوتبال و حضور آنان در این ورزشگاه ما نیز سازه های ورزشگاه آزادی را به طور مستمر رصد می کنیم. در روزهای اخیر در فضای مجازی فیلمی که حکایت از لرزش یکی از سکوهای ورزشگاه آزادی داشت، منتشر شد که باید بگوییم این مساله اصلا صحت نداشته و کاملا تکذیب می شود و حتی پس از انتشار این فیلم نیز کاسه ورزشگاه آزادی را مورد بررسی فنی مجدد قرار دادیم ، نه تنها مشکلی وجود داشت بلکه همانطور که گفتم، این سازه بتنی کاملا مستحکم است.
مدیرعامل شرکت توسعه خاطر نشان کرد:‌برای بازسازی ، بهسازی ، به روز رسانی و مقاوم سازی این ورزشگاه به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر طی دو سال متوالی این مبلغ تخصیص یابد،عملیات بهسازی و مقاوم سازی با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: ‌اختصاص این بودجه در دولت یازدهم به تصویب رسیده و به سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور نیز اعلام شده است،نماینده این سازمان نیز به تازگی از این ورزشگاه بازدید کرد که امیدواریم در سال 96 اعتبار لازم تخصیص یابد.
مدبر در عین حال،اضافه کرد:‌ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که در بازدید اخیر خود از این ورزشگاه، دستور بازسازی مرحله به مرحله ورزشگاه آزادی را به شرکت توسعه و نگهداری اعلام کرده است و ما نیز از بودجه بخش نگهداری اجرای این دستور را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیر عامل شرکت توسعه در مورد به روز رسانی ورزشگاه های کشور،گفت:‌ تلاش می کنیم در بخش به روز رسانی ، سبک سازی را متناسب با استاندارهای روز بین المللی انجام دهیم .
مدبر در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به ظرفیت نهایی 78 هزار و 116صندلی در ورزشگاه آزادی تهران،گفت: باید متناسب با این ظرفیت فضا را برای حضور هواداردان در ورزشگاه فراهم کنیم اما اگر جمعیت بیشتر از ظرفیت وارد ورزشگاه شوند کار را برای ما سخت می کند.
وی گفت:‌سازمان لیگ که بلیت فروشی را به عهده دارد باید بلیت متناسب با ظرفیت ورزشگاه را به متقاضیان عرضه کند که خوشبختانه در گذشته همکاری خوبی در این خصوص داشته اند و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
مدبر گفت:‌سکوی طبقه اول ورزشگاه در گذشته شماره گذاری شده و شماره گذاری سکوی طبقه دوم نیز انجام شده است، ضمن اینکه ما پیش تر اعلام آمادگی کرده ایم که در بخش فروش بلیت با شماره صندلی ها،می توانیم همکاری لازم با سازمان لیگ فوتبال را داشته باشیم .
مدیر عامل شرکت توسعه درخصوص گشایش پیست آفتاب و مهتاب شمشک نیز گفت:‌پیست شمشک از مدت ها پیش به دلایل فنی بسته شد که با همکاری خوب بین سازمان استاندارد ، شرکت توسعه و شرکت های ناظر، مشکلات این پیست بررسی و مسایل آن برطرف شده و این پیست هفته گذشته بروی علاقمندان باز شد.
مدبر افزود:‌البته برخی موانع برای برطرف کردن مشکلات فنی پیست وجود دارد که مانع بهره برداری نیست و باید پس از ذوب برف ها برای تقویت سازه های اصلی اقدام کرد.
وی درباره پیست دیزین و اتفاقی که در روزهای گذشته در این پیست افتاد، گفت: در این زمینه کار کارشناسی با همکاری سازمان استاندارد انجام شده است و این موارد در حال برطرف شدن است،امیدواریم بتوانیم بزودی شاهد بهره بردای این هم پیست هم باشیم .


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد