می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و جوانان ، «دکتر مسعود سلطانی‌فر» روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم‌نامه توریسم ورزشی بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پنج سال قبل در چنین ایامی در زمان وزارت «محمود گودرزی» تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین ۲ وزارتخانه به امضا رسید و امروز با ابعاد متنوعی این تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم. وزارت ورزش و جوانان و وزارت گردشگردی به اجماع خوبی برای تعامل بهتر رسیده و اشراف خوبی بر این نوع همکاری دارند.

وی اظهار داشت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا بسیار مورد توجه است و ما نیز با استفاده از این بستر می‌توانیم با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: با تلاش بسیار و در دولت‌های مختلف زیرساخت مناسب برای میزبانی رویدادهای مهم بین‌المللی ورزشی فراهم شده است. ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی مورد اقبال گردشگران خارجی است و از این فرصت‌ها می‌توان به بهترین شکل بهره گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: برگزاری المپیک توکیو با وجود اینکه یکسال به تعویق افتاده، اما برگزاری آن در سال ٢٠٢١ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد اما این رویدادها در توریسم ورزشی و گردشگری ورزشی برای گردش مالی تاثیرگذار است.

وی گفت: امروز پس از ۴٠ سال از عمر انقلاب، به غیر از ورزشگاه‌های ملی آزادی و تختی قبل انقلاب توانستیم مجموعه ورزشی نقش جهان، یادگار امام (ره)، ورزشگاه‌ غدیر اهواز و پارس شیراز ساخته شده و می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم.

وزیر ورزش گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی داخل کشور و بویژه رشته‌های کویری نظیر رالی را داریم که بتوانیم میزبانی کنیم.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد