گسترش سرانه‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید به رشد دو برابری رسیده است

وزیر ورزش و جوانان :

گسترش سرانه‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید به رشد دو برابری رسیده است


وزیر ورزش و جوانان گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد سالن‌های ورزشی در کشور کمتر از ۴۰ هزار مورد بود که در هفت سال گذشته به رشد ۵۰ درصدی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی‌فر در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرهای فعال و برگزاری آیین رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا) که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای دوران خدمت‌گذاری در وزارت ورزش و جوانان این آرزو را داشته و دارم که بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که از همه امکانات ورزشی در کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم.

او ادامه داد: امروز در کشور بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی وجود دارد که متعلق به وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها است.


وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه در ابتدای دولت یازدهم تعداد سالن‌های ورزشی در کشور کمتر از ۴۰ هزار مورد بود، توضیح داد: این تعداد در هفت سال گذشته به رشد ۵۰ درصدی رسیده و با تلاشی که همه دستگاه‌ها انجام می‌دهند به رشد ۶۵ تا ۷۰ درصدی دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: نکته مهم برای ما این بود که بتوانیم سرانه‌های ورزشی را افزایش دهیم. امروز از این ۶۱ هزار مکان تنها ۱۵ هزار مکان متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و این نشان می‌دهد که سایر دستگاه‌ها نیز در توسعه ورزش همکاری را دارند. همچنین ۲۶ هزار باشگاه خصوصی در کشور فعال هستند و رشد دو برابری در بخش خصوصی داریم که نشان می‌دهد بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده است.

دکتر سلطانی‌فر با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو فعالیت ورزشی و سلامت روحی است، توسعه ورزش همگانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کاهش هزینه‌های درمانی در گروی رشد ورزش همگانی در کشور است.

او دربخش دیگری از سخنانش پیشرفت ورزش قهرمانی را در گروی رشد ورزش همگانی دانست و گفت: در همین راستا باید زمینه لازم برای رشد ورزش همگانی را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن تدوین برنامه‌ با هدف ترغیب مردم به ورزش همگانی یکی از مهم‌ترین پارامترها در جوامع توسعه یافته را پرداختن عموم مردم به ورزش دانست.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات با هدف دسترسی عموم مردم به ابزارها و فضاهای ورزشی بیان کرد : گزارش‌هایی مبنی بر عدم استفاده مناسب از فضاهای ورزشی که در اختیار برخی نهادها است وجود دارد و باید این نقاط ضعف مرتفع شود تا از این امکانات استفاده بهتری شود.

دکتر مسعود سلطانی‌فر گفت: به دنبال این هستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم محلات مختلف بتوانند از این سالن‌هایی که در بیشتر مواقع بدون استفاده افتاده بهترین بهره را ببرند. مسئولین ورزش در این نهادها خودشان نیز راغب هستند که این ظرفیت به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: نقش وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی زیربنایی است و به دنبال جامعه‌ای هستیم که مردم در آن با نشاط و پرشور باشند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌ها برای توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی بیان کرد: اثرات این مشارکت را به خوبی در‌ کشور می‌بینیم.

وی گفت: تلاش ما این‌ است که بتوانیم‌ مشکلات اجتماعی را در کشور کم کنیم و شاهد کاهش بزهکاری در جامعه باشیم. طرح ملی شهرهای فعال ایران آغاز مبارکی برای توسعه ورزش کشور است و یقین می‌دانم که این طرح با هماهنگی سایر دستگاه‌ها روز به روز گسترش پیدا می‌کند.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد