در خصوص انتشار خبر کذب و دروغ قطع 30 اصله درخت مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
‎‎١-غم انگيز ‏ است كه در نزديكي روز خبرنگار برخي اهالي رسانه ، فارغ از اینکه گوینده خبر چه کسی ست و با چه نيتي چنين اخباري توليد مي شوند، به شيطنت هاي برخي افراد فاقد صلاحيت دامن زده و در رسانه هاي خود، اخباري خالي از وجاهت خبري و از جنس دروغ و كذب منتشر مي نمايند.
‎٢- سالهاست كه در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب به عنوان يك فضای اجتماعی که در ارتباط مستقیم با افراد است، به منظور عملکرد بهتر و برقراري ارتباط دوسويه با مخاطبان، نياز به جذب هر چه بهتر و بیشتر مشتركان احساس شده است و یکی از مهمترین عوامل جذب مشترك در این مجموعه وجود فضای سبز و حفظ و نگهداری از آن به شمار مي رود. لذا همواره توجه به اینکه وسعت و حجم درختان و فضای سبز داخل مجموعه در حد استاندارد باشد از جمله اقداماتی است که جزء اهداف قرار داشته؛ براین اساس هر گونه ایراد و یا قطع درختان تاثير منفي در جذب مشتركان و حتي درآمد زایی مجموعه خواهد داشت و قطعا این مجموعه از هر عملی که در راستای ضرر و زیان به حفظ محیط زیست و اهداف خود باشد جلوگیری بعمل می آورد.
‎٣- در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب که دارای وسعتی بالغ بر 80 هکتار است هیچگونه قطع و یا خشک شدن درختان عمدی نبوده و عليرغم رسيدگي هاي تخصصي در صورت بروز چنین مواردی، عللی همچون تنش های آبی ، آفت هاي قابل سرايت و… که فضاهای سبز در سراسر کشور با آن روبرو هستند را ميتوان دليل اصلي قلمداد نمود. اين درحالي ست که حتی شهرداریها نیز در فضاهای سبز خود مانند پارک های جنگلی با چنين مشكلاتي روبرو هستند.
‎از لحاظ فني نيز زمانی که تنش های آبی برای درختان به وجود می آید ممکن است که آفات و بیماری ها به درختان حمله کنند و درخت را خشک نمايند.
اين نكته بر اهل دانش پوشيده نيست كه وقتي منابع آبی محدود می شود هزینه آبیاری و مراقبت از پوشش های گیاهی نیز بیشتر میشود؛ با این وجود مجموعه انقلاب با جدیت جهت حفظ و نگهداری فضای سبز خود اقدام نموده است و اگر احيانا در مواردی نادر و انگشت شمار درختي را سر زنی نموده است به منظور جلوگیری از سقوط و آسیب های احتمالی بر روی اعضاء و وسایل نقلیه در باد شدید و طوفان اين اتفاق روي داده.
‎٤- در سال های اخیر در نقاط مختلف مجموعه چندین هزار نهال جدید غرس گردیده است تا شرایط مطلوب حفظ گردد.
براي مثال در اسفندماه گذشته و همزمان با روز درختکاری با كاشت صد اصله درخت مثمر در مجموعه اين روند با هدف احترام به محيط زيست و طبيعت ادامه يافته است.
‎٥- در انتها بايد به مردمان عزيز اطمينان بدهيم كه این مجموعه چه در گذشته و چه در زمان حال به هیچ عنوان درختی را قطع ننموده است مگر بر اثر بلایای طبیعی مثل طوفان و یا بیماری های گیاهی و در موارد معدودي به دلیل کسر آب و قطع آب خام فضای سبز مجموعه که مشترک بین صدا و سیما و مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب است.
در پايان اميدوار است تلاشگرانِ رسانه هاي محترم با عنايت به وظيفه خطير خود در حوزه اطلاع رساني صحيح و صادقانه به مردمان عزيز ايران اسلامي در پالايش اخبار صحيح از غلط با دقت بيشتري عمل نموده و در فرايند اطلاع رساني به رسالت پيامبر گونه ي خود توجه ويژه نمايند.
با امتنان و تجدید ادب و احترام
سید حسین متولیان
سرپرست روابط عمومی مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب



گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد