دکتر سلطانی فر:

دولت و مردم در کنار سیل‌زدگان هستند/ با همدلی و همیاری از این بحران هم به سلامت عبور می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با عزم و اراده‌ای که در مردم مناطق سیل‌زده وجود دارد و با همت و تلاش مسؤولان و سازمان‌های مردم‌نهاد در اسرع وقت مشکلات مناطق سیل‌زده رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر، در سفر استانی به مناطق سیل زده گلستان گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان از روزهای اول فروردین ماه ستاد امداد، نجات و پشتیبانی از مناطق سیل زده را در استان های گلستان و مازندران تشکیل دادیم و بعد با گسترش بارندگی ها در استان های دیگر از جمله لرستان، فارس، ایلام، کرمانشاه و خوزستان محدودد حمایت، پشتیبانی و عملیات خودمان را گسترش دادیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از روز اول اعلام کردیم که همه مکان های ورزشی شامل سالن های سرپوشیده و مکان های روباز در اختیار ستاد بحران های استان ها و شهرستان های درگیر سیل قرار بگیرد. برهمین اساس بیش از 1100 مکان ورزشی شامل سالن های سرپوشیده و محوطه های روباز و استادیوم ها در اختیار ستاد بحران شهرستان ها و استان ها قرار گرفته است. تا این لحظه نزدیک به 700 مکان های ما مورد استفاده قرار گرفتند. این مکان ها علاوه بر اسکان سیل زدگان و مسافران نوروزی برای جمع آوری کمک ها نیز بوده است.
دکتر سلطانی‎فر با بیان اینکه هیئت‎های ورزشی و اعضای 2 هزار و 500 سازمان مردم‎نهاد برای جمع‎آوری کمک های مردمی به سیل‎زدگان ساماندهی شدند، گفت: اعضای هیئت های موتورسواری و اتومبیل‌رانی با ماشین‌های شاسی‌بلندکمک‌دار از همان روزهای نخست به این مناطق اعزام شدند و از فدرراسیون قایقرانی و نجات غریق تعداد زیادی از ورزشکاران برای کمک به سیل زدگان اقدام کردند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزشکاران و قهرمانان ملی کشورمان هم که اهل استان‌های سیل‌زده بودند در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.
او با بیان اینکه در سیل اخیر بخشی از اماکن ورزشی دچار خسارت شدند و در چارچوب تصمیمات دولت پس از ترمیم بخش‌های مردمی، بخش‌های دولتی نیز به تدریج ترمیم خواهد شد، اظهار داشت: با عزم و اراده ای که در مردم مناطق سیل‌زده وجود دارد و با همت، تلاش مسؤولان و سازمان‌های مردم‌نهاد در اسرع وقت مشکلات مناطق سیل‌زده رفع شود
دکتر سلطانی فر کمک جامعه ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: با احتساب محموله‌ای که امروز ارسال شد 44 محموله مختلف از استان‌های سراسر کشور شامل انواع پوشاک، مواد غذایی، پتو و لوازم بهداشتی ارسال شده و این کمک‌ها نیز استمرار می‌یابد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: جامعه ورزش مانند سایر اقشار همواره در کنار مردم بوده و در بحران سیل نیز حضور جدی و گسترده داشته و دولت هم از روزهای نخست وقوع سیل با دستور رییس جمهور با تمام توان درجهت تأمین منابع، جبران خسارت‌ها و کمک‌های مختلف به سیل‌زدگان در صحنه بوده و امید است با همدلی و همیاری از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.
سلطانی فر در پایان با بیان اینکه استان گلستان در والیبال، فوتبال، سوارکاری و ورزش‌های رزمی یکی از قطب‌های مهم ورزشی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در کنار بازسازی اماکن ورزشی آسیب‌دیده از سیل، تلاش خواهیم کرد مکان های جدیدی را احداث کنیم تا از این طریق در راستای کاهش آلام و درد و رنج مردم سیل‌زده گام برداریم.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد