وزیر ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر
دکتر سلطانی فر:

در سال ۹۹ اهتمام ما تکمیل پروژه های بالای ۷۰درصد پیشرفت است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دولت در حمایت از مردم ،و مردم در حمایت از دولت باقدرت ایستاده اند تا از این شرایط اقتصادی پیش آمده عبور کنیم تاکید کرد: اتحاد،تعامل وهم افزایی می تواند سد تمام مشکلات را بشکند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر که در وبینار مدیران کل استانهای سراسر کشور سخن می گفت ،اظهار داشت :شرایط کلی کشور به تعبیر مقام معظم رهبری ،شرایط خاص و خطیر است و
دشمن قسم خورده ایران،از همه امکانات استفاده می کند که شرایط سخت تری را به کشور تحمیل کند و مشکلات بیشتری را برای کشور به وجود بیاورد.

وی در ادامه گفت : تحریم های ناعادلانه دشمنان شرایط سختی را ایجاد و کشور را با مشکلات متعددی در ابعاد مختلف مواجه کرده است ، با این وجود مسوولان نظام و تمامی دولتمردان در دولت تدبیر و امید بر رفع مشکلات کشور و نیازهای معیشتی مردم اهتمام ویژه دارند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد :دولت در حمایت از مردم ،و مردم در حمایت از دولت باقدرت ایستاده اند تا از این شرایط اقتصادی پیش آمده عبور کنیم تا این شرایط به عنوان برگ زرینی در دفتر افتخارات کشور باقی بماند.

وی با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا اظهار داشت : همه گیری بیماری در کشور فشارهای اقتصادی را دوچندان کرد،هرچند مدافعان سلامت در ۴ ماه گذشته با تلاش شبانه روز ی و چشمگیر توانستند از گسترش شیوع جلوگیری ، و در درمان این ویروس موفق عمل کنند ،که قابل تقدیر است.

او این نکته را مورد توجه قرار داد که در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اگر مقایسه ای با کشورهایی همچون آمریکا و اروپا غربی به لحاظ دسترسی به امکانات داشته باشیم ،ایران عزیز در وضعیت مطلوب تری در مقابله با این ویروس منحوس قرار دارد که این مساله به خودی خود، دستاورد بزرگی است.

دکتر سلطانی فر تصریح کرد :کمتر کسی باور می کرد در هفته سوم و چهارم شیوع این بیماری در کشور به این نقطه مطلوب دست پیدا کنیم به طوریکه اگر خدای ناکرده کشور در خصوص این بیماری دچار شرایط حاد شد، با بهره مندی از آن تجربیات ،بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

او گفت :خوشبختانه در ۲۰ استان وضعیت پایداری بوجود آمده و این امید وجود دارد که درآینده با رعایت پروتکلهای بهداشتی بتوانیم براین ویروس غلبه کنیم .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی،اتحاد و هم‌افزایی بین مسئولین نظام میتواند سد مشکلات را بشکند و اجرای برنامه ها را سرعت بیشتری ببخشد توضیح داد: هدف ما درسال گذشته اهتمام برتکمیل پروژه‌های ورزشی بود تا این اماکن هرچه زودتر در اختیار مردم شریف کشورمان قرار بگیرد .

وزیر ورزش و جوانان گفت : با وجود اینکه در سال ۹۹ با وضعیت مالی انقباضی همراه هستیم، بنای دولت این است که با تامین بودجه و اعتبار، پروژه‌هایی که بالای ۵۰ یا ۶۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را تکمیل‌ کنیم تا به وعده ای که به مردم عزیز داده ایم عمل کرده باشیم.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد :می بایست برروی تکمیل پروژه‌هایی که بالای ۷۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، متمرکز شویم . با این رویکرد جلسات زیادی را برگزار کردیم و در هفته‌های آینده نیز برای اینکه بتوانیم چگونگی اتمام پروژه‌ها را مدیریت کنیم، نشست های ویژه ای راخواهیم داشت.

وی تبعات شیوع بیماری کرونا را مورد توجه قرارداده گفت :ویروس کرونا علاوه بر اینکه به لحاظ اقتصادی شرایط سختی را برای کشور به وجود اورد، کلیه فعالیت‌های ورزشی از جمله ورزش همگانی و قهرمانی را به تعطیلی کشاند در این بین بخش خصوصی نیز به لحاظ مالی متضرر شد، از این‌رو دولت برای کمک به این مشاغل تسهیلاتی را در نظر‌گرفت.

وزیر ورزش و جوانان افزود :از همان ابتدا اعلام کردیم مجموعه‌های وزارت ورزش و جوانان که به بخش خصوصی واگذار شده از پرداخت دو ماه اجاره بها معاف باشند و اگر شرایط کرونا در کشور ادامه پیدا کند آمادگی تداوم این معافیت ها را داریم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان نیز گفت :یکی از اقدامات صورت گرفته اجرای طرح کمک مومنانه و همت جوانان بود که با مشارکت بالای سمنهای جوانان ، هیاتهای ورزشی در ماه مبارک رمضان همراه شد که قابل تقدیر است.

دکتر سلطانی فر افزود :حدود ۷۰۰ سمن در این مدت کمک‌ها را برای افراد نیازمند جمع‌آوری و بیش از 400 هزار بسته مواد غذایی را بین نیازمندان توزیع کردند. گزارش این اقدام ارزشمند را به مسئولین کشور از جمله مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور ارائه کردم.

وی همچنین افزود :برای پرداخت وام ازدواج به عنوان یکی از ابزارهای تشویقی برای جوانان به منظور روی آوردن به ازدواج ،اقدامات اساسی صورت گرفت. نیاز داریم با تصویب دولت محدوده سنی دریافت کنندگان وام را بین 18 تا 40 سال تعیین کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش سیاست جوانگرایی را در انتصاب‌ مدیران ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت : این مهم را همانند 3 سال گذشته در دستور کار داریم و سعی می‌کنیم در انتصاب مدیران کل استان‌ها و مدیران ستادی از نیروهای جوان استفاده کنیم ، یکی دو سال گذشته نیز در انتخاب مدیران ستادی و روسای فدراسیون‌ها به این موضوع توجه ویژه ای شد‌.

او تاکید کرد : توصیه ما به مدیران کل استان‌ها این است که آنها نیز در استان خود بیشتر‌ از نیروهای جوان استفاده کنند چون حضور مدیران جوان می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه کشور نیازهای اینده وزارتخانه را تامین کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد که در تکمیل پروژه‌هایی که عمرانی ، مدیران کل استان‌ها از ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه به خصوص ماده ۲۷ قانون تنظیم مقررات مالی کشور از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنند .

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت : برگزاری برنامه های ورزشی از ابتدای خردادماه با مجوز ستاد مقابله با شیوع کرونا مرحله به مرحله با عادی شدن شرایط و بررسی شهرها از تغییر وضعیت قرمز به وضعیت سفید در حال پیگیری است .

دکتر سلطانی فر افزود :با اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا،به فدراسیون‌ها ابلاغ شد که مسابقات، تمرینات ورزشکاران و لیگ‌های خود را براساس پروتکل بهداشتی آغاز کنند در این ارتباط نیز هدف ما به ایجاد شور و نشاط با ابزار ورزش در کشور است هرچند که این رویدادها بدون تماشاگر برگزار شود.

وی تاکید کرد: تاکید می کنم مدیران کل استانهایی که میزبان لیگ‌ها بنا به تصمیم فدراسیون مربوطه و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا هستند، همکاری ، دقت و نظارت کافی برای حفظ سلامتی ورزشکاران و دست اندرکاران برگزار کننده این رویدادها،داشته باشند.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد