دکتر سلطانی فر در مراسم افتتاحیه موزه ملی ورزش ایران :

موزه ملی ورزش آرزوی دیرینه جامعه ورزش بود

دکتر سلطانی فر افتتاح و بهره برداری از موزه ملی ورزش ایران را آرزوی دیرینه جامعه ورزش دانست و از انگیزه و اراده دکتر صالحی امیری برای برپایی این موزه به نیکی یاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاحیه موزه ملی ورزش که با حضور دکتر جهانگیری در کمیته ملی المپیک برگزار شد ، با تبریک فرا رسیدم سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادا ت ، از افتتاح این موزه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت :جمع زیادی از مجموعه ورزش کشور با عشق و انگیزه بالا در برپایی این موزه ملی ورزش که ارزوی دیرینه جامعه ورزش بود ، تلاش کردند و در این بین اگر انگیزه و همت بالای دکتر صالحی امیری به عنوان محور اصلی کار ، نبود ، این انفاق خوب رخ نمی داد .
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش سال ٩٧ را سال بسیار موفقی برای ورزش ایران نام برد و از تلاش همه مدیران ورزشی ، روسای فدراسیون ها و مدیران ستادی و استانی بوتی رقم زدن اتفاقات و افتخارات خوب قدردانی کرد .
دکتر سلطانی فر نتایج خوب تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین حضورش در جام جهانی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : هر چند در گروه مرگ با تیم های قهرمان جهان ، اروپا و آفریقا همگروه شده بودیم اما با عزم و اراده مجموعه ورزش کشور موفق ترین کارنامه تیم ملی فوتبال در تاریخ جان جهانی رقم خورد .
وزیر ورزش و جوانان سپس به حضور موفق در بازی های آسیایی جاکارتا اشاره کرد که کاروان ورزشی ایران با ٢٠ طلا ، ٢٠ نقره و ٢٢ برنز بیشترین تعداد مدال کاروان ایران در بازی های آسیایی در ادوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمد و از طرفی رکوردهای خوبی به ارمغان آمد بطوریکه تیم ملی والیبال بدون ست بأخته قهرمان شد ، واترپلو بعد از ٤٤ سال روی سکو رفت ، در تنیس روی میز بعد از پنج دهه مدال باارزشی گرفتیم و برای اولین بار همزمان در آقایان و بانوان در کبدی به مدال های طلا دست یافتیم که سطح کبدی آسیا بدلیل حضور تیم های قدر ، دارای سطح جهانی است ، در کشتی ، ووشو و تکواندو هم نتایج بسیار خوبی گرفتیم .
دکتر سلطانی فر همچنین ارتقا جایگاه کاروان ورزشی ایران از چهارم به سوم در بازی های پاراسیایی ٢٠١٨، صعود ١٧ پله ای ایران در بازی های المپیک جوانان و رسیدن به جایگاه هفتم همچنین موفقیت رشته های کاراته ، شطرنج ، ووشو و تکواندو در رقابت های جهانی را از دیگر افتخارات بزرگ ورزش ایران دانست .
وزیر ورزش و جوانان حضور همزمان استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا را برای اولین بار در این رویداد عنوان کرد و تصریح کرد : راهیابی پرسپولیس به فینال اگر با محدودیت در پنجره نقل و انتقالات همراه نبود منجر به قهرمانی هم مَی شد .
دکتر سلطانی فر به حضور نیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا هم اشاره کرد و توضیح داد: بعد از ١٤ سال به نیمه نهایی این رقابتها رسیدیم و اگر اشتباهات فردی نبود قطعا ژاپن را شکست می دادیم و قطعا می توانستیم در فینال برنده شده و جام قهرمانی را فتح کنیم .
وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که مجموعه تلاش ورزش کشور منجر به کسب سهمیه های زیاد برای حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو شود .
دکتر سلطانی فر شرایط سخن اقتصادی کشور در اثر تحریم های ظالمانه و ناعادلانه و غیر قانونی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد : ملت ایران همچون ٤٠ سال گذشته که در فشارها گلیم خود را از اب بیرون کشیده ، باز هم پیروز و سربلند خواهد شد و در عرصه ورزش هم تلاش مَی کنیم رویدادهای را با هدف کسب سهمیه های بیشتر پشت سر بگذاریم
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته کارنامه موفقی داشتن است تصریح کرد : در عرصه ورزش نیز کارنامه درخشانی به ثبت رسیده بطوریکه در رویداد بزرگ المپیک ، ١٩ مدال طلا که در طی ١٦ دوره حضور ایران به ارمغان آمده ، فقط ٤ مدال متعلق به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و ١٥ مدال طلا در سال های بعد از پیروزی انقلاب رقم خورده است و کارنامه بسیار خوبی محسوب می شود .
دکتر سلطانی فر توسعه زیرساخت های ورزشی را هم یکی دیگر از دستاوردهای نظام نام برد و خاطر نشان ساخت: در طی چهار دهه گذشته ، در توسعه مکان های ورزشی در نقاط مختلف کشور و حتی در روستا های دور دست ، رسد هفت برابری نسبت به رژیم طاغوت داشتیم .
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: مسیر رشد و توسعه را با افتخار در دولت ادامه خواهیم داد و اماکن نیمه تمام ورزشی را احداث و در اختیار مردم مَی گذاریم .


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد