دکتر سلطانی فر : خدمت به قهرمانان و ورزشکاران برای همه ما افتخار است

تا پایان دولت تدبیر و امید بیش از ۸۰ درصد پروژه های نیمه کاره مازندران را به بهره برداری می رسانیم.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در سفر استانی به مازندران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر در ابتدای صحبت های خود گفت: امروز توفیق داشتیم در سفر به استان مازندران و بازدید از شهرهای ساری و آمل از تعدادی از پروژه های در دست اجرای این دو شهر بازدید کنیم و یک پزوژه چند منطوره سرپوشیده هم در آمل افتتاح کردیم که ظرف ۹ ماه ساخته شد و اردیبهشت ماه کلنگ آن را به زمین زده بودیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این پروژه از جهت سرعت انجام کار بسیار بسیار مطلوب بود. همچنین از استادیوم ۵ هزار نفری در حال احداث آمل بازدید کردیم و امیدواریم با مشارکت های استانی این پروژه هم تا پایان سال اینده تکمیل و به بهره برداری برسد. وی افزود: ما در ساری و استان مازندران چندین پروژه بزرگ دیگر هم داریم. در ماهفروجک یک سالن ۶ هزار نفره هست که چندین سال بود آغاز شده بود و در یک سال و نیم گذشته سرعت خوبی گرفت و مدیر کل ورزش و جوانان استان موظف شده است هر هفته به ما گزارش پیشرفت فیزیکی این پروژه را بدهد. امیدواریم با برنامه ریزی که انجام دادیم اگر مشکل تامین منابع پیدا نکنیم فکر می کنیم این پروژه در هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری برسد. همچنین پروژه پیست دوچرخه سواری ساری هم اگر منابعش تامین شود به لحاظ اجرایی این ظرفیت را دارد که تا پایان سال ۹۸ به بهره برسد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: یک سالن ده هزار نفره هم در جویبار داریم که سال گذشته ساخت آن را آغاز کردیم و امیدواریم با تامین اعتبار سال آینده سرعت بیشتری بگیرد. همچنین استادیوم نوشهر تا حدود ۶ ماه دیگر و استادیوم ۵ هزار نفره چالوس با کمی زمان بیشتر به اتمام خواهد رسید.

دکتر سلطانی فر در خصوص سایر پروژه های عمرانی - ورزشی استان مازندران گفت: ده ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر هم در استان داریم که خوشبختانه با تلاش همه جانبه مدیران استانی، شخص استاندار، نمایندگان محترم مجلس در شهرهای مختلف مثل بابل، نور، فریدونکنار و بابلسر مراحل ساختش را طی می کند. سالن ۳ هزار نفره بهشهر، سالن گلوگاه و ده ها سالن و استخر سرپوشیده دیگر هم در حال پیگیری است.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: اتفاقات خوبی در بخش ورزش استان مازندران افتاده با توجه به اینکه مازندران همواره قهرمانان ورزشی مهمی در رشته های ورزشی مختلف داشته فکر می کنیم باید تا پایان عمر دولت تدبیر و امید بیش از ۸۰ درصد پروژه های نیمه کاره استان را تمام کنیم و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: استادیوم ۵ هزار نفره امل حدود ۱۰ میلیارد بودجه نیاز دارد که باید نصف ان را ما و نصف دیگرش را مسئولین استان و شهرستان تامین کنند تا سال آینده به اتمام برسد. این دو پروژه نیمه تمام ساری هم حدود ۷۰ میلیارد بودجه می خواهد که با استاندار توافق کردیم ۶۰ درصد از منابع ملی و الباقی از منابع استانی تامین شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: تمرکز ما برای اتمام اکثر پروژه های نیمه تمام استان با اولویت پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است. تمرکز اصلی ما البته روی پروژه های با میشرفت بالای ۷۰ درصد بخصوص پروژه هایی مثل پیست دوجرخه سواری ساری و استادیوم های بزرگ شهرستان های مختلف استان است تا به لحاط سخت افزاری امکانات استان به سطح مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: به دلیل کثرت پروژه های نیمه تمامی که در بخش ورزش کشور داریم یکی از راه های اتمام آن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ماده ۲۷ قانون است. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان در این زمینه یکی از سه وزارتخانه موفق است و این سیاست در آینده هم ادامه پیدا می کند. در بخش ورزش افراد زیادی را داریم که تمایل به سرمایه گداری برای ساخت استخرها و سالن های بدنسازی دارند. امروز این مجموعه کاسپین در شهر ساری هم یکی از همین پروژه هاست که با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده است و توانسته نظر بسیاری از مردم را جلب کند.





گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد