سلیمانی: میزبانی مسابقات جهانی پدل به ایران داده شد

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: یکی از استراتژی‌های ما کسب کرسی جهانی در پدل است و مطمئن باشید به این خواسته خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلیمانی در نشست خبری برگزاری لیگ برتر بانوان گفت: برگزاری لیگ در هر فدراسیون یک ظرفیت است و این ظرفیت در اسکواش ایجاد شده و 10 سال است که بی‌دغدغه لیگ را برگزار می‌کنیم. در سال‌ها لیگ‌ها از حالت هیئت‌های استانی به لیگ باشگاهی تبدیل و باشگاه‌های خصوصی وارد لیگ شدند.

رئیس فدراسیون اسکواش افزود: موسسه مهرسان یکی از این باشگاه‌های حرفه‌ای است. کمتر باشگاهی داریم که برنامه 10 ساله داشته و به دنبال ایجاد باشگاه و مسائل حرفه‌ای باشد. این موسسه در شروع فعالیت میزبان هفته نخست لیگ برتر بانوان است و اختتامیه را نیز برگزار خواهد کرد. این مجموعه حتی به مسابقات بین‌المللی فکر می‌کند. در ادامه اهداف حرفه‌ای این باشگاه برای تیم‌های حاضر در هفته نخست لیگ تهرانگردی در نظر گرفته است. مهرسان برای برگزاری تمام لیگ‌های کشور در اردیبهشت ماه اعلام آمادگی کرده است. این مجموعه را حسین رفیعیان مدیریت می‌کند که به عضویت هیئت رئیسه نیز در آماده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خروجی حضور رفیعیان در هیئت رئیسه، حمایت از ملی‌پوشان و برداشتن بار هزینه از روی دوش فدراسیون است. سرمربی تیم ملی و ملی‌‌پوشان بانوان را این باشگاه رفته رفته استخدام و علاوه بر مدیریت باشگاه خود، بار هزینه را از روی دوش فدراسیون برداشتند.

وی در خصوص اینکه حضور ملی‌پوشان در این تیم باعث تضعیف لیگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور این مجموعه باعث می‌شود سایر باشگاه‌ها خود را با استانداردهای آن وفق دهند. بعد از ورود این مجموعه، هتل آراز پیش قدم در تیمداری در لیگ آقایان شد و سه تیم از سه شهر مختلف را تشکیل داد.

سلیمانی در خصوص مشکلات و بدهی مالی فدراسیون گفت: خدا را شکر در ماه اول این مشکل با استخدام وکیل، با اداره مالیات مذاکره و همزمان وزیر ورزش به دنبال معافیت ورزش از مالیات بودند. هیچ فدراسیونی اظهارنامه مالیاتی در سالیان گذشته ارسال نکرده بود و به دلیل مشکلات فروش نفت، دولت روی مالیات زوم کرد و فدراسیون‌ها بدهکار مالیاتی شدند. بدهی ما 900 میلیون بود و این در حالی است که بودجه ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود. با مذاکره نصف این مبلغ شامل بخشودگی شد و باقی بدهی نیز قسط بندی 25 میلیونی و حساب‌ها باز شد.

رئیس فدراسیون اسکواش در خصوص اعزام تیم ملی به قهرمانی آسیا عنوان کرد: در دو بخش اقایان و بانوان 5 فروردین ماه سال آینده مسابقات قهرمان آسیا در بخش تیمی در مالزی برگزار خواهد شد و در شورای برون مرزی با این اعزام موافقت شده است. در حال حاضر به دنبال تامین منابع مالی هستیم تا ضمن حضور در این مسابقات، در اجلاس آسیا نیز شرکت تا کرسی‌های ما دچار مشکل نشود.

وی در خصوص کرسی جهانی اسکواش ایران گفت: کرسی تحقیقات فدراسیون جهانی، ریاست غرب آسیا و کرسی عضویت آسیا نیز در اختیار ایران است. به دنبال اضافه کردن قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان به غرب آسیا هستیم تا برای تداوم کرسی‌ها از این کشورها که اسکواش آنها را راه اندازی کردیم حمایت کنند. سوریه نیز ابراز تمایل کرده تا ایران در این کشور اسکواش را راه اندازی کند.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد