طلا: ۲۲ زون ورزشگاه آزادی آذرماه تحویل می شود

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره روند بازسازی مجموعه ورزشی آزادی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، حسین طلا مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور امروز شنبه 7 مهرماه در گفت و گویی با برنامه رادیویی "جوان ایرانی سلام" در خصوص روند بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ فیلمی بیرون آمد که سکو‌ها و برخی از قسمت‌های استادیوم شرایط خوبی ندارد. به طبع آن اداره کل تحقیقات راه و شهرسازی وارد عمل شد، چون طبق پروتکل مدیریت بحران کشور این سازمان مسئول است. پس از بررسی به این نتیجه رسید اوضاع خوب نیست و با فرمانداری، استانداری و شورای تأمین نامه‌نگاری کرد. در نهایت هم مقام قضایی ورود و قسمتی از استادیوم را پلمپ کرد. اگر ان اتفاق‌ها نمی‌افتاد ان قسمت‌ها قابل بهره‌برداری نبود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته و سکو‌ها سبک سازی می‌شود. تغییر چندانی در سکو‌ها و ستون‌ها نشد. اسفند سال گذشته که مدیرعامل شرکت توسعه شدم فدراسیون فوتبال لیست ۲۶ قسمت از الزامات AFC را به ما دادند. بخشی از الزامات تجهیزی و بخش دیگری ابنیه‌ای بودند. رختکن‌های میزبان و میهمان باید از بخش شرقی به غربی منتقل می‌شدند، تونل خبرنگاران یا پله‌های فرار تغییر می‌کردند. جایگاه معلولان، افزایش لوکس نور، قدرت اسکوربورد و صوت استادیوم لازم بود. ضمن اینکه اسکوربورد قابلیت ساپورت VAR را نداشت. ۶ فروردین با کیومرث هاشمی وزیر ورزش وقت جلسه داشتیم و او هم تأکید بر رعایت الزامات AFC کرد، اما در ابتدای سال جاری هیچ بودجه‌ای نداشتیم. نقشه‌ها کامل نبود و پیمانکار هم مشخص نبود.

طلا افزود: سازمان برنامه و بودجه، وزارت ورزش و مجموعه خزانه خیلی کمک کردند. خصوصاً قرارگاه خاتم الانبیا که کاری ملی کردند. تا ۱۵ تیر این قرارگاه بدون قرارداد کار کرد، ۱۷ تیر قرارداد ارائه شد و ۱۸ تیر ورزشگاه رسماً تحویل داده شد. تا امروز مقاوم سازی ۲۲ زون از ۷۲ زون استادیوم انجام شده همزمان کار‌های معماری و نازک کاری و تجهیز در حال انجام است. ان‌شاءالله در پایان آذر ۲۲ زون تحویل می‌شود و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط مقاوم سازی زون‌های بعدی انجام می‌شود در حالی که بازی‌ها آغاز شده است. ما پاسخگوی ۴۰ سال بی توجهی به ورزشگاه آزادی هستیم. در این ۶ تا ۷ ماه و در ادامه مقاوم‌سازی، نوسازی و استانداردسازی ورزشگاه در حال انجام است. ضمن اینکه جایگاه پیشکسوتان به هزار و ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و جایگاه معلولان هم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه درباره آخرین وضعیت چمن ورزشگاه آزادی نیز گفت: زمان بار آمدن چمن ورزشگاه در مهر است و البته ما خزانه ای داریم که هر زمان در نقطه‌ای به مشکل خوردیم، چمن جایگزین آورده می‌شود. چمن کوتاه نشده و در انتهای کار آماده خواهد شد.


گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد