دکتر سلطانی‌فر:

دکتر سلطانی‌فر: عهد بستیم با صالحی‌امیری دوره‌ای طلایی را برای ورزش کشور رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان شرایط اقتصادی کشور را سخت توصیف و تاکید کرد: جامعه ورزش هم همچون دیگر مردم باید این شرایط سخت را تحمل کند و‌ نسبت به مدیریت منابع و صرفه جویی ها به مدیران کل و روسای فدراسیون ها، هشدارهای لازم را داده ام.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با سردبیران رسانه های ورزشی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، ابتدا وضعیت عمومی کشور را که ناشی از تحریم های ناعادلانه آمریکاست مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جنگ اقتصادی همچون جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شده و ما شروع کننده نبودیم اما باور دارم همچون جنگ تحمیلی که مردم ما طلایی ترین دوران ایران معاصر را رقم زدند و سرافرازانه دفاع مقدس را سپری کردند، این بار ملت قهرمان ایران با سربلندی و سرافرازی از حریم نظام، دستاوردها، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع خواهند کرد و کارنامه قابل قبولی را در جنگ ناخواسته و نابرابر مقابل تحریم های ظالمانه و ناعادلانه رقم خواهند زد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه همین بحث، اهمیت تطبیق شرایط ورزش کشور با مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در طی چند ماه گذشته به مدیران کل و‌ روسای فدراسیون ها در ارتباط با شرایط سخت هشدارهای لازم را داده ام و نسبت به صرفه جویی هم توصیه های مختلف داشتم.
دکتر سلطانی فر گفت: البته سال سختی را در سال 98 داریم و باید بیشترین سهمیه ها را برای حضور در بازی های المپیک بدست آوریم که این مهم می طلبد باید اعزام های مختلفی به مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و بین المللی داشته باشیم و مکلفیم که در زمینه اعزام های مرتبط با کسب سهمیه، وظیفه خود را انجام دهیم اما بقیه اعزام ها باید جمع و جور شود و از اعزام های غیر ضروری پرهیز کنیم و صرفا تمرکز را روی هدف اصلی خود بگذاریم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تحمل ملت ایران در شرایط سخت جنگ تحمیلی، ادامه داد: این بار هم همه بایستی که فشارهای معیشتی، تورم و مشکلات دیگر در جامعه را با هم تحمل کنیم و جامعه ورزش هم در کنار مردم باید خودش را تطبیق بدهد.
دکتر سلطانی فر سرعت تکمیل پروژه های ورزشی در سال 97 را بسیار خوب توصیف کرد و‌ اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی را که برای امسال پیش بینی کردیم، تکمیل پروژه های نیمه تمام بود که خوشبختانه با وجود محدودیت هر اما با نظارت، کنترل و‌ مدیریت بیشتر، حتی بیشتر از آن چیزی که هدفگذاری کرده بودیم، افتتاح داشتیم و سال 97 سال بسیار موفقیت آمیزی در تکمیل پروژه های عمرانی بود و در حالی که پیش بینی کرده بودیم نزدیک به 500 پروژه به بهره برداری برسانیم، تعداد پروژه ها به بالای هفتصد می رسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در طی دو ماه گذشته از ابتدای بهمن 14 سفر به استان های مختلف داشته، افزود: بیشتر از اعضای دولت من سفر دارم و در بین مردم حضور پیدا می کنم و فکر می کنم این حضور در مناطق مختلف باعث ایجاد تحرک می شود و تعداد قابل توجهی هم از پروژه های مختلف افتتاح شد. ‌
حرف مردم، ورزشکاران و جوانها را شنیدیم و جلسات خوبی هم با مسئولین مختلف استانها داشتیم و انشاالله همین روند را اگر منابعی باشد در سال 98 استمرار خواهیم بخشید.

وزیر ورزش و جوانان محور بعدی از فعالیت های مهم این وزارتخانه در سال 1397 را سازماندهی مالی و اداری فدراسیون ها دانست و گفت: مجامع فدراسیون ها به صورت سریع در موعد مقرر برگزار شد و آن دسته از فدراسیون هایی هم که به واسطه قانون منع به کارگیری بازنشستگان نتوانستند ادامه دهند، انتخابات روسای آنها خیلی سریع انجام شد.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد که وزارت ورزش و جوانان هیچ کاندیدایی نداشته و در انتخابات قانونی داریم که به همه کس اجازه می دهد ثبت نام کند و اگر صلاحیتشان تایید شد تا لحظه آخر هم می توانند در انتخابات حضور داشته باشند ولی وزارت ورزش و جوانان با وجود اینکه اگر بخواهد می تواند تاثیرگذار باشد اما فکر می کنیم که ما بایست پدری کنیم برای ورزش کشور و شان جایگاهی را که داریم باید حفظ کنیم. اگر قرار باشد در خلال انتخاباتی از فلان مدیرکل حمایت کنم که اگر حمایت می کردم قطعا پیروز می شد اما این کار را نمی کنم تا این ذهنیت برطرف شود و واقعا انتخابات فدراسیون ها بصورت کاملا قانونی و آزاد برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ذات مردم سالاری در همه عرصه ها و از جمله در ورزش همین است و ممکن است روزی در آمریکا هم ترانه نامی انتخاب شود که خیلی ها معتقدند مشکل دارد و‌ طبیعی نیست ولی بالاخره توسط مردم انتخاب شده ‌‌نمی توانید بگویید متاسفیم، بالاخره در یک انتخابات کاملا مستقل و قانونی شرکت کرده تلاش کرده، رای آورده و انتخاب شده است. در هر صورت جریان برگزاری انتخابات در فدراسیون ها، قانونی، آزاد است و همین روند را انجام و ادامه می دهیم.

دکتر سلطانی فر، ساماندهی ادارات کل که دارای مشکلات حقوقی و اداری بودند را از جمله اقدامات مهم وزارت ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: در سال 97 حرکت بسیار بزرگی در مستندسازی املاک انجام دادیم و در حالی که تقریبا هفتاد تا هشتاد درصد مکان های ورزشی فاقد سند ملکی بودند و در پرونده های حقوقی هم دچار مشکل بودیم، واقعا کار بزرگی صورت گرفت.
وزیر ورزش و جوانان ساماندهی دو‌ باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال که در مجموع حداقل پنجاه میلیون هوادار دارند، یکی دیگر از محور برنامه های سال 97 عنوان کرد و‌ گفت: به نسبت دو‌ سال گذشته از جهت تامین منابع مالی اصلا قابل مقایسه نیستند و وضعیت تشکیلات و مجمع آنها و همچنین پرداخت بدهی ها در شرایط خوبی قرار دارند و مجوز دولت برای واگذاری آنها را هم گرفتم و مجوز واگذاری را باید دولت می داد که محقق شد، شکل واگذاری را مجلس مشخص می کند که در اجرای آن شاید با مشکل مواجه شود اما چون بنای جدی و‌عزم جدی داریم، حتما خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال در سال 98 انجام شود و ما برای تحقق آن ایستادیم و امیدواریم سازمان خصوصی سازی که مجری تصمیمات دولت و مجلس است، بتواند در سال 98 انجام دهد و این دو‌ باشگاه خصوصی شوند.

وزیر ورزش و جوانان فعال کردن بخش اقتصاد ورزش را هم از دیگر اقدامات انجام شده دانست و‌‌ توضیح داد: باید به سرعت دنبال استفاده از منابع غیر دولتی برویم و مرکز مشارکت ها و سرمایه گذاری اقتصاد ورزش هم مسئولش منصوب شده و فعالیت هایش آغاز شده و با چند استاد بزرگ اقتصادی هم جلسه داشتیم که بتوانیم از یک کارگروه و اتاق فکر در فعال شدن اقتصاد ورزش در سال جدید استفاده کنیم.

دکتر سلطانی فر موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک را هم یکی از اقدامات ورزش کشور در سال 97 عنوان کرد و گفت: با تدبیری که دکتر صالحی امیری داشت و با هماهنگی و همکاری خوبی که داریم، موزه ملی ورزش در هفته های ابتدایی سال 98 راه اندازه می شود و برخی از محدودیت ها باعث شد، افتتاح آن با یکی دو ماه تاخیر انجام شود اما در هر حال اتفاقی که سال ها جامعه ورزش منتظرش بود، انشاالله تحقق پیدا می کند.

سلطانی فر گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان چالش بزرگی به نظر می رسید و هیاهوی زیادی به دنبال داشت اما در ورزش بدون مشکل انجام شد چرا که وقتی همدلی، هماهنگی و آرامش وجود داشته باشد و از حاشیه ها دور باشیم هر گره ای را می توانیم باز کنیم و‌ در زمینه این قانون هم بدون جنجال به مر قانون کاملا احترام گذاشتیم.

او درمورد تسری این قانون به هیات های ورزشی اظهار داشت: برای اجرای این قانون نگران هیات های ورزشی استان ها بودیم که نهادهای نظارتی، ابتدا دیوان محاسبات و‌ سپس بازرسی کل کشور اعلام کردند قانون منع به کارگیری بازنشستگان به هیات ها تسری پیدا نخواهد کرد و مکتوب نظر آنها را داریم.

وزیر ورزش و جوانان درباره موفقیت های فوتبال و ورزش در سال ۹۷ هم گفت: تدارک برای حضور در جام جهانی کار ساده ای نبود اما به خوبی انجام شد و پشتیبانی و تدارک آبرومندانه ای صورت گرفت تا در سخت ترین گروه بهترین نتیجه تاریخ ایران در جام جهانی بدست آید. در بازی های آسیایی جاکارتا هم تعداد مدال های ایران با یک رکورد همراه شد ‌و‌ در بازی های پاراآسیایی بعد از دو‌ دوره چهارمی، رتبه ایران به سومی ارتقا یافت و در المپیک جوانان هم از رتبه 24 به هفت رسیدیم و‌ در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار پرسپولیس و استقلال به طور همزمان به مرحله یک چهارم رسیدند ‌در نهایت یکی از آنها هم فینالیست شد و اگر محدودیت های نقل و انتقالات نبود می توانست جام قهرمانی را فتح کند. در جام ملت های آسیا هم اگر آن اشتباه در بازی با ژاپن رخ نمی داد قطعا فینالیست می شدیم که در آن صورت توانایی غلبه بر قطر را داشتیم اما در هر صورت بعد از 14 سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم و در رشته های کاراته، تکواندو، ووشو، شطرنج و خیلی از رشته ها هم افتخارات بسیار خوبی به ارمغان آمد.

سلطانی فر کارنامه خوب ورزش را مرهون تلاش همه دست اندرکاران همچنین اصحاب رسانه دانست و از تعامل بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به نیکی یاد کرد و‌ اظهار داشت: برخی تعبیر می کنند ورزش ایران دو وزیر دارد، کاملا درست است و با برادر خوبم دکتر صالحی امیری معمولا مشورت می کنیم و عهد کرده این دوره طلایی را برای ورزش کشور رقم بزنیم.





گفتگوی آنلاین
هیچ اپراتوری در حال حاضر آنلاین نمی باشد
لطفا پیغام خود را گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و در صورت لزوم با شما تماس گرفته خواهد شد